Info utile Inapoi

Ofertele prezentate au caracter orientativ şi nu reprezintã obligaţii contractuale.Ofertele sunt acordate în limita locurilor disponibile la hotel şi avion,iar în lipsa unei rezervãri ferme nu se pot garanta.

Agenţia recomandã rezervarea din timp a acestor tipuri de excursii mai ales în perioadele aglomerate pentru garanţia participãri la excursie.

Condiţii înscriere şi participare

Se considerã turist înscris orice persoanã care plãteste un avans din contravaloarea pachetului turistic.Diferenţa urmeazã a fi achitatã pânã la data menţionatã în contract,înainte de data începerii cãlãtoriei.Se va achita preţul stipulat în condiţiile şi la termenele stabilite în contractul cu clientul.În cazul nerespectãrii termenelor de platã,Tour Operatorul îşi rezervã dreptul de a anula rezervarea.

Anularea sau modificarea serviciului rezervat se face în funcţie de Termenii si Condiţiile fiecãrui Furnizor.

 Bine de ştiut

Întrucât legislaţia din ţarile vizitate nu permite decât ghizilor din aceste ţãri (ghizi locali) sã ghideze în muzee şi la celelalte obiective turistice,ghidul român va face o prezentare în autocar şi va asigura traducerea explicaţiilor date de ghidul local în situaţia în care grupul de turişti hotaraşte angajarea acestuia.

Anularea excursiei datoritã nerealizãrii grupului minim implicã informarea turistului cu cel puţin 15 zile calendaristice înaintea plecãrii.Persoanele care se înscriu singure şi pentru care agenţia nu gaseşte un partener nu vor plãti diferenţa de single. În cazul în care ambasada refuzã sã acorde vizã de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii,turistului i se vor reține toate taxele achitate de Agenție prestatorilor direcți ṣi taxele de operare proprii acesteia.

În cazul în care turistul a intrat pe teritoriul statului în care se realizeazã pachetul de servicii turistice ṣi refuzã sã se mai întoarca în România ṣi autoritãțile din țara respectivã fac cheltuieli de orice naturã cu acesta,turistul respectiv are obligația de a suporta toate cheltuielile.

Turistul este obligat sã respecte locul,data ṣi ora plecãrii,orele de întîlnire cu ghizi locali pe tot parcursul excursiei,locul ṣi ora de întalnire pentru repatriere(dupa caz);in caz contrar toate cheltuielile care decurg din nerespectarea dispozițiilor menționate vor fi suportate de cãtre turist.

Turistul este obligat sã verifice cu atenție toate actele eliberate şi sã reținã informațiile referitoare la plecare;în cazul pachetelor turistice care au inclus transport aerian (condițiile de bagaj,locul de întãlnire de regulã cu 3 ore înainte). Modificarea condiţiilor de intrare în anumite state nu poate constitui motiv de anulare/modificare/amanare a calatoriei rezervate prin intermediul agenţiei noastre.Mai multe detalii regasiţi aici:http://www.mae.ro

 Oferte sejururi

Reducerile de Early Booking aduc reduceri cu pânã la 50% mai ieftin dar şi cateva restricţii:plata integralã panã la expirarea termenului de early booking,anularea reducerii în cazul în care se aduc modificãri rezervãrii dupã expirarea termenului de reducere sau,în anumite cazuri restrictive,imposibilitatea de a aduce modificãri acestor tipuri de rezervãri.Programul înscrieri timpurii,early booking,este lansat toamna,sfarşit de septembrie şi are diferite praguri de reduceri,respectiv 31.12,15.01,30.03,15.04 etc.

Ȋn funcţie de oferta de înscrieri timpurii,early booking beneficiaţi de diferite praguri de reducere,toate fiind condiţionate de platã sejurului panã la data de final a ofertei.Orice modificare reprezintã anularea rezervãrii cu penalizãri şi refacerea acesteia la preţul şi condiţiile din momentul reînscrierii.

Rezervãrile cu reducere Last Minute (LM),se va face doar în baza plãtii integrale a serviciilor. Cei care aleg sã aştepte o promoţie“last minute”trebuie sã îşi asume riscul de a nu gãsi întotdeauna locuri la hotelurile vizate,tocmai pentru ca aceste reduceri apar“în ultimul moment”,cu cateva zile înainte de plecare.Ofertele“last minute”apar cel mai des în sezonul de varã,în destinaţiile cunoscute de vacanţã,unde oferta este foarte mare.

Rezervare la oferta generala,se va face doar în baza plãţii avansului de 50% din valoarea totalã a serviciilor la înscriere.Diferenţa de 50% se va achita cu 21 zile înaintea datei de plecare.

Sociale&Seniori.La înscriere turistul achitã 50% din valoarea excursiei,iar diferenţa cu 21 zile înainte de data plecãrii.

Vacante exotice.La înscriere se achitã 50% din valoarea pachetului,diferenţa se achitã cu 21 de zile înainte de sejur.

Circuite:La înscriere turistul achitã 50% din valoarea excursiei,iar diferenţa cel mai tarziu cu 21 zile înainte de plecare.

*Bine de ştiut

Procentul aferent primei plãţi sa va calcula în funcţie de momentul înscrierii.Dacã înscrierea intervine cu mai puţin de 21 zile înaintea plecãrii,pachetul turistic se va achita integral/cu 45 de zile înainte de data îmbarcãrii(croaziere). Reducerile nu sunt valabile retroactiv!

Condiţii de de rezervare croaziere

Prezentarea la navã se face cu minimum 4 ore înainte de ora de plecare menţionatã în intinerariu. Se recomandã întocmirea asigurarilor medicale şi ştorno pentru asigurarea croazierei. Pentru cãlãtoria în croazierã este nevoie de paşaport valabil minimum 6 luni de la data întoarcerii în ţarã. Ȋn derularea excursiei pot apãrea situaţii de forţã majorã precum:întãrzieri în traficul aerian,schimbãri de program sau de aeroporturi din raţiuni politice,greve,condiţii meteorologice,etc,ce pot avea consecinţe asupra programului turistic.

Ȋn aceste cazuri,agenţia se obligã sã depunã toate eforturile pentru a gãsi solutii în vederea depaşirii situaţiilor aparute dar,totodatã,nu poate fi facutã raspunzãtoare pentru situaţiile menţionate mai sus şi în consecinţã,nici pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare aferente. Clasificarea pe stele a navelor este cea atribuitã oficial de Ministerul Turismului din ţara respectivã.

Ca atare,facilitãţile comune şi cele ale cabinelor sunt conforme cu standardele locale.Costurile de transport,precum şi taxele de portuare,aeroport şi securitate pot fi majorate în funcţie de variatia preţului petrolului pe piaţa internaţionalã.

Informaţii legate de unitatea de cazare

Clasificarea hotelurilor este în conformitate cu reglementãrile din ţãrile respective.Distribuţia camerelor la hoteluri se face de cãtre recepţiile acestora;problemele legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolvã de cãtre turist direct la recepţie,asistat de reprezentantul agenţiei.Pentru anumite facilitãţi din hotel sau din camerã,hotelierul poate solicita taxe suplimentare (minibar/frigider,seif,etc.);în momentul sosirii la hotel solicitaţi recepţionerului sã vã informeze cu exactitate asupra lor.

Pe vapor şi pe tren cazarea este în cabine cu 4 paturi.Turiştii care au achitat supliment pentru singla vor fi cazaţi singuri în cabina iar cei care au achitat supliment pentru cabinã de 2 persoane vor fi cazaţi în cabinã de 2 persoane.

În situaţia de suprarezervare (overbooking)a unui hotel,determinatã de activitatea hotelierilor,înainte sau dupã începerea cãlãtoriei,agenţia este obligatã sã ofere o altã variantã de hotel în aceeaşi zonã sau într-o zonã cât mai apropiatã,la aceeaşi categorie sau de o categorie superioarã farã sã modifice preţul.

Cazarea în prima zi şi predarea în ultima zi se va face în funcţie de politica fiecãrui hotel şi în funcţie de disponibilitatile de moment (în general cazare dupã ora 14:00 şi predare panã în ora 12:00). Pe litoralul românesc cazarea începe la ora 18:00 în ziua sosirii şi se terminã panã la ora 12.00 în ziua plecãrii.

Turistul este rãspunzãtor pentru consecințele ce decurg din nerespectarea programului de chek-in şi chek-out înscrise pe voucer,pierderea actelor de identitate sau a documentelor de cãlãtorie;în funcţie de destinaţie check-in-ul şi check-out-ul se pot modifica.Turistul are obligaţia sã reconfirme ora târzie la unitatea de cazare,în afara programului recepției,conform informației primite în rezervare/ofertã pentru evitarea neplãcerilor care decurg în urma nerespectãrii acestei proceduri;agenția fiind exoneratã de raspundere în acest sens.

Bilete de avion

Biletele de avion sunt nerambursabile din momentul emiterii lor! Compania aviaticã,farã a cere acordul agenţiei de turism care deruleazã programul turistic,are dreptul de a modifica orele de zbor!Prin urmare,agenţia nu este raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altã orã decât cea înscrisã în programul excursiei sau pentru anularea/modificarea/depaşirea greutãţii maxime admise pentru fiecare turist în parte/pierderea sau deteriorarea bagajelor pe durata cãlãtoriei sarcina revine transportatorilor,fãrã nici o obligație din partea agenției.

Pentru aceste întarzieri,compania aerianã este obligaã sã asiste turiştii conform regulamentului parlamentului european nr.261/04.Orice problemã privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intra sub competenţa transportatorului,biletul de avion reprezentând contractul între pasager şi compania aviaticã.

Alocarea locurilor în avion se face de cãtre ghişeul de check-in din aeroport în funcţie de ordinea sosirii pasagerilor.

*Datoritã traficului intens de pe Aeroportul Henri Coanda din Bucureşti şi a aglomerãrii acestuia,rugam toti pasagerii sã se prezinte în aeroport cu 3 ore înainte de decolarea avionului.Astfel,formalitaţile de check-in se vor putea finaliza în timp util evitand pierderea sau întarzierea aeronavelor.

Condiţii transmitere documente emitere bilete avion

Începand cu anul 2016,pentru cursele de linie,companiile aeriene (inclusiv compania Blue Air),solicitã la emiterea biletelor de cãlãtorie urmatoarele informaţii pentru toţi pasagerii:

- nume / prenume conform documentului de identitate şi data naşterii

- tipul şi numãrul documentului cu care vor cãlãtori (carte de identitate / paşaport)

- data emitere / expirare

Locul naşterii,naţionalitatea şi ţara de domiciliu.

Infanţii (copii cu vârsta cuprinsã între 0-1.99 ani pe perioada cãlãtoriei) NU au loc în avion iar politica de bagaje pentru aceştia diferã în funcţie de fiecare companie aerianã! Pentru a avea loc separat fatã de însotitor,infantul trebuie sã achite contravaloarea unui bilet de avion,preţul variînd în funcţie de fiecare destinaţie în parte.

Bagaje

Pentru destinaţiile europene,de regulã,limita de bagaje de calã este de 20 kilograme şi 06 kilograme pentru bagajul de manã,dimensiuni:55cm x 40cm x 20cm.Depaşirile de limitã de KG se achitã separat pe aeroport. În cazul când compania aerianã percepe diferite taxe pentru bagaje acestea vor fi achitate de turişti la aeroport.

Documente de cãlãtorie.

Verificaţi documentele necesare cãlãtoriei înainte de plecare.Participarea la programul turistic se poate face în baza unui act de identitate valabil-carte de identitate (pentru ţarile UE) sau paşaport valabil min.6 luni la data sosirii în tara ! Persoanele care deţin alt tip de paşaport decât cel turistic (paşaport diplomatic etc) sunt rugate sã se intereseze în ce condiţii pot cãlãtori cu paşaportul pe care îl deţin.

*Conform legislaţiei în vigoare,copiii şi infanţii (pana la 14 ani) cãlãtoresc doar cu paşaport.

În cazul persoanelor cãsãtorite recent,nu se acceptã Cartea de Identitate anulatã (perforatã) de autoritãţi în vederea emiterii unei noi cãrţi de identitate.Informaţii cu privire la condiţiile de cãlãtorie într-o anumitã ţara,puteţi obţine de la ambasada ţãri respective.În cazul pierderii documentelor de cãlãtorie,turistul este obligat sã obţinã un document provizoriu,pe cheltuiala sa.În baza articolului 2 alin.2 din Legea nr.248/2005,privind regimul liberei circulatii a cetaţenilor români în strãinatate,minorii români pot cãlãtori în strãinãtate numai însoţiţi,cu acordul parinţilor ori al reprezentanţilor legali.

Prin reprezentant legal se înţelege persoana desemnatã,potrivit legii,sã exercite drepturile şi sã îndeplineascã obligaţiile pãrinteşti fatã de minor.

Pentru minorii care au un singur pãrinte declarat în certificatul de naştere,este necesarã o copie a acestui certificat.Documentele necesare cãlãtoriei pentru minorii le gãsiţi la www.politiadefrontiera.ro.

Transfer

Transferurile se pot efectua cu autocarul,minibusul,sau autoturismul,inclusiv taxi.În timpul transferului turiştii raspund de propriile bagaje.

Ferry boat

Între insule şi continent orarul vapoarelor depinde de companiile de navigaţie şi nu poate fi corelat în toate situaţiile cu mersul avioanelor sau al autocarelor,de aceea pot interveni perioade de aşteptare.Pe vapoare bagajele sunt depozitate în comun;vã recomandãm sã pãstraţi asupra dvs.bunurile de valoare.

Aspecte legate de sãnãtatea şi capacitatea de a cãlãtorii

Pasagerul declarã pe proprie raspundere cã poate calatorii.Femeile care sunt însarcinate în peste 6 luni,au nevoie de un certificat medical cu acordul medicului de a cãlãtori cu avionul.Compania de zbor şi echipajul de bord îşi rezervã însã dreptul de a decide dacã permit sau nu îmbarcarea persoanelor cu sarcina avansatã (ultimele 2-3 luni).Pasagerii care suferã de boli contagioase nu pot cãlãtori cu avionul.

Agenţia nu rãspunde în cazul refuzului autoritaţilor de la punctele de frontierã de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite sa paraşeasca teritoriul propriu.

Asigurare medicala

Vã reamintim cã încheierea unei Asigurari STORNO de calatorie poate acoperi pierderile financiare cauzate de anulare,contracarand efectul penalizarilor aplicate.Vã recomandãm sã uzaţi de acest mijloc de protecţie financiarã care acoperã cele mai frecvente evenimente ce cauzeazã anularea cãlãtoriei. Asigurarea STORNO este opţionalã şI se încheie odatã cu semnarea Contractului de Comercializare a Pachetului de Servicii Turistice

Sfaturi de calatorie

Consultaţi periodic site-ul Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro),secţiunea Condiţii de Călătorie.

Respectaţi regimul de şedere,limitele de valabilitate ale vizelor sau ale permiselor de şedere,după caz.În acest sens,verificaţi rubrica Vize şi servicii consulare-Regimul de vize.

Consultaţi Ghidul Serviciilor Consulare-conţine informaţii utile care vă pot ajuta să fiţi în siguranţă atunci când vă aflaţi în afara ţării şi să rezolvaţi o serie de situaţii nedorite şi neprevăzute care pot apărea pe parcursul călătoriei dumneavoastră.

Informaţi-vă asupra situaţiei de securitate din ţara de destinaţie! În acest sens,verificaţi rubrica Alerte de călătorie.

Aveţi grijă ca documentele de călătorie să fie valabile şi în bună stare!

Este indicat să aveţi cu dumneavoastră,pe lângă un document de călătorie valabil şi un act de identitate (preferabil cu fotografie-exemplu permisul de conducere).

Înregistraţi-vă la cea mai apropiată misiune diplomatică în cazul în care călătoriţi în zone nesigure sau îndepărtate.

Dacă vă aflaţi în dificultate în străinătate,contactaţi ambasada sau consulatul României pentru a putea beneficia de asistenţă consulară de specialitate,în conformitate cu legislaţia în vigoare.Coordonatele misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare le puteţi găsi la rubrica Misiuni ale României.

Evitaţi implicarea în demonstraţii sau manifestări de stradă în ţările vizitate.

Păstraţi documentele,lucrurile de valoare,biletele de călătorie,banii şi cărţile de credit în locuri sigure şi nu le expuneţi în mod vizibil asupra dumneavoastră sau în maşini.

Evitaţi deplasarea în zone periculoase!

Procuraţi-vă un ghid al ţării în care calatoriti.

Respectaţi legislaţia locală!Cetăţenii români aflaţi pe teritoriul altor state se supun jurisdicţiei acelor state şi sunt responsabili pentru orice încălcare a legilor sau regulilor locale.Oricât de diferite sunt legile sau regulile străine faţă de cele existente în România,respectarea lor este obligatorie şi vă asigură liniştea,confortul şi demnitatea faţă de autorităţile locale.

Responsabilitatea respectării legilor în străinătate şi cea a asigurării reprezentării în justiţie în cazul instituirii unor proceduri judiciare revine în mod individual fiecărui cetăţean român.

Sunteţi responsabili pentru orice încălcare a legilor locale,chiar dacă nu le cunoaşteţi.

Respectaţi tradiţiile şi obiceiurile locale.Unele comportamente sociale pot intra sub incidenţa legii penale a ţării respective.

Cereţi permisiunea localnicilor pentru a-i fotografia sau filma.

Asiguraţi-vă că aveţi la dumneavoastră mijloace financiare suficiente pentru întreţinerea proprie şi a membrilor de familie,după caz.

Dacă călătoriţi cu avionul,informaţi-vă în legătură cu produsele pe care le puteţi lua în bagajul de mână.

Nu vă angajaţi să transportaţi bagajele unor persoane necunoscute.Există riscul ca acestea să conţină produse interzise,iar dumneavoastră veţi suporta consecinţele legii!

În cazul în care călătoriţi cu avionul sau trenul,consultaţi ghidul Drepturile pasagerilor UE,realizat de Comisia Europeană.

În cazul călătoriilor cu autobuzul/trenul,supravegheati bagajele dumneavoastră pe întreaga durată a călătoriei.

În cazul în care doriţi să călătoriţi cu animale de companie,vă recomandăm să vă informaţi asupra documentelor de călătorie necesare pentru acestea!

 

*Pentru documentele de cãlãtorie (bilet/voucher/detalii program final),care se transmit pe e-mail cu 7 zile înaintea plecãrii se va informa turistul!

*Prezentul document constituie anexa la contractul de prestari servicii.

Operator Travel va doreste o calatorie fara probleme şi o vacanţã fabuloasã !!!

Rezervari